0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vad kan de få för följder om temdiffen fortsätter att ligga på 5? Kommer ihåg att föregående ägare av huset hade radiatorerna strypta med termostaterna. Därför upplevde de inte några problem med golvvärmen. det var efter att ha läst på, på detta forum som jag öppnade alla helt och då försvann värmen i golvet nere.
Hej igen Carl! Har några frågor till. Idag Har det varit rejält kallt hela dagen och VP har endast haft två starter sen jag gjorde mitt första inlägg imorse. Tempen inomhus är 22 grader som jag ställt in via rumsgivaren. TS har bara gått en timme under dagen det var för varmvattnet. So far so good! Men... När VB f visar värdet 42(42) alltså den uppnår sin egen önskade framledningstemperatur så är ändå gradminuterna minus. Borde inte VP stanna när den når VB f tempen? Eller är det så att utgivaren ger signal om att det är så kallt ute att VP måste fortsätta köra för att bibehålla innentempen?
@Carl. Tack, bra förklarat nu börjar det klarna! Med andra ord beter sig min VP som den ska. jag hade fel innan. den har bara gjort en start sen igår morse. den har kört på hela dygnet och TS har gått in 3 ggr under den tiden och då varit igång samtidigt som VP och hjälpt till med gradminuterna. Som det ska vara då om jag förstår ditt svar rätt. Tycker du ändå att jag skall ändra programeringen enligt ditt förslag? Stort tack för all hjälp!
Om jag stryper flödet (vilket jag vet att jag måste göra) kommer väl VP tvingas köra ut hetare vatten för att kompensera för det minskade flödet för att kunna hålla samma temp i rummet?