0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som vanligt svarar alla rabiata Applehatare som inte vet så mycket...1. Svar nej medföljande kabel går inte, det finns en kabel som du kan köpa till som ger dig en HDMI-utgång, den kostar runt 300:-Det de flesta dock gör är att köpa en Apple-TV som kostar runt 849:- så kan du köra trådlöst både bild och ljud samt göra en herrans massa andra saker.Både kabel och Apple-TV funkar till iPhone 4/4S också (Air-play).Vad det gäller videoformat etc så finns det många program som klarar de flesta filformat, det som är knivigare är om du vill streama en .mkv till iPaden i HD-format från tex en NAS, där går gränsen för vad den riktigt klarar av, för du över filen är det inga problem.2. Se ovan, VLC har funnits till iPad vet ej om den finns kvar.3. Det kommer med allra största sannolikhet att släppas en ny iPad, iPad 3?, redan denna månad men om den hittar till Sverige redan i Februari är inte säkert.Om ryktena stämmer kommer den att vara försedd med en bildskärm på 2048*1536 i upplösning och en A6-processor (iPad har aldrig haft mellanmodeller såsom S så vi får hoppas att detta stämmer). Själv skulle jag inte köpa en iPad 2 nu utan vänta på iPad 3, bildskärmsupplösningen behöver ökas för att bli riktigt bra för tidningsläsning.Jag har en iPad 2 och det är faktiskt den i särklass mest använda teknikpryl i huset just nu och jag kommer utan minsta tvekan köpa iPad 3 direkt när den kommer.Till skillnad från andra prylar så håller dessutom Apples prylar ett bra andrahandsvärde så kostnaden att byta upp sig är låg när man kan sälja den gamla och få riktigt bra betalt.Jag har testat Androidplattor men de kommer inte i närheten av Apple i verkliga livet tyvärr, de närmar sig men har en bra bit kvar.Visst har Apple låsningar men fördelarna överväger tungt.
Förresten har du fortfarande inte kommenterat mitt inlägg i förra iPad-tråden http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=45041.msg439446#msg439446 där du betvivlade att någon kunde känna sig instängd i sin iPad Väldigt vad fort det blev tyst från dig den gången... Det är det som är problemet med Apple-fantasterna, de har inga visioner utan äter bara vad Apple ger dem (ett redan bitet äpple).
1.Så det räcker med Apple-TV, inga tillbehör på iPaden?Ge exempel på "en herrans massa andra saker", nyfiken
Kan vi inte bara vara överens om att vi inte är överens och låta trådskaparen bedöma vilkas råd och synpunkter han vill ta till sig
Om du är intresserad av filmer/TV, så tycker jag att det är ett mycket bättre alternativ att skaffa en Dreambox med hårddisk. Med den kan du ta emot TV-sändningar, spela in TV-sändningar, tanka ner torrents "stand alone" direkt ned på Dreamboxens hårddisk eller lägga upp mediefiler på annat sätt (t.ex. nätverksdelning), se dessa filmer på TVn direkt via fjärren eller browsa dem via datorn och spela upp dem där och om du nu skaffar dig en iPad eller iPhone, så kan du även se på TV via nätverket och Dreamboxen på iPhone/iPad och spela upp inspelade program eller till och med nedtankat material.Detta ger dig bra mycket mer möjligheter och smidigare tittande än vad en iPad med eller utan AppleTV ger dig...
Undra på att det blir krig i världen, passar inte produkten för dig så är det bara att köpa ngt annat.Uppenbarligen tycker runt 90% av alla tablet-köpare att den begränsade funktionaliteten räcker för dem.De exempel du radade upp stämmer men flera av dem är lite udda..Vill man ha GPS i iPad köper man 3G-modellen (har dock tidigare gått att koppla till att använda iphonens GPS, vet ej om det funkar längre)
Du har 100% rätt men du ser det ur en teknikers perspektiv, allt för många har problem att ens använda sin TV och uppskattar enkelheten trots begränsad funktionalitet.
Men att streama med Apple-TV låter som en bra grej, om jag bara kan få in filmerna till den och spela upp via iPad:en på ett enkelt vis Thumbsup
Hmmm... funkar det Mike? Jag trodde att Apple TV bara tog emot streamning från t.ex. iPhone och inte skickade stream till iPhone/iPad.
Självklart kan man köpa något annat om man inte är nöjd. Men det är ju just för att man inte är nöjd, som man vill också vill peka på bristerna så att andra som också är intresserade av att köpa har bättre underlag och inte bara har på de där tekniskt mindre kompetenta Apple-fanatikerna att lyssna på. Jag erkänner att min iPad2 var ett felköp och jag skulle aldrig ha köpt den om jag varit lika medveten om dess begränsningar som jag är nu och jag hade önskat att någon hade upplyst mig om en del omständigheter innan jag köpte den. Men istället var det någon, som i likhet med dig, lurade i mig att det skulle gå att para ihop den med iPhone och få tillgång till GPS på det sättet.