0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Det går att koppla iPaden till TVn via sladd, men det är väländå ett ganska begränsat nöje.2. Teoretiskt möjligt är det väl, men inte speciellt troligt att Apple kommer att tillåta det.3. Sannolikheten för att vi sett sista versionen av iPad är väl (tyvärr) inte speciellt stor, eller hur?
Rykten säger att iPad3 kommmer att släppas i Mars.Bättre uppösning på skärmen, snabbare processor, bättre batteri och en 4G variant pratas det om.
Och nu är det 3/2-2012, skulle det inte vara mer än rykten om den skulle släppas så snart som redan i Mars
1. Hur då begränsat Har jag laddat ner en film till iPaden och vill se den på TV:n är det väl en bra ide?2. Hur menar du med att Apple nekar det? Har dom egna motsvarigheter?3. Nej det har du rätt i men jag menade inom en snar framtid. Om jag typ köpte en idag och så släpps en ny i April, då kunde jag ju väntat...
1. Jag menar att största fördelen och anledningen att skaffa en iPad är väl det lilla och behändiga formatet. Att tanka filmer till iPaden för att sedan koppla in iPaden till TVn och se på filmen via sladd känns inte jättemodernt och inte så meningsfullt heller. Att strömma video trådlöst till TVn hade varit lite mer modernt och smidigt.2. Ja, har du inte hört talas om iTunes Store? Apple säljer musik och filmer och tjänar stora pengar på det och Apple är inte välkända för att vilja dela med sig av sina inkomstkällor och då är väl sannolikheten för att de skulle tillåta andra innehållstjänster som konkurrerar med deras egna tjänster ganska liten? Att de sedan skulle ta steget ännu längre och tillåta någon att tanka ner torrents och liknande är ju ännu otroligare.3. Du kan alltid vänta på nästa version (och när det gäller iPad rekommenderar jag dig att fortsätta vänta på nästa version i all oändlighet). Det är troligt att det kommer en iPad under våren/försommaren och de största spekulerade "nyheterna" i denna nya version har redan nämnts ovan.
Hitills av de svar jag fått värkar det som om en iPad bara är till för att lalla runt på nätet, läsa E-böcker och
På ett vis vore kanske något av dessa alternativ bättre.Kompletera med ett smidigt trådlöst tangentbord (mini) och koppla skiten till min TV.
Ja, det är det.Så är det många av oss som kör.Jag har en mini-itx kopplad till tv och en pc kopplad till hemmabion.Funkar kanon med SVT-play, TV4-play m.m(även till torrentladdad film )Trådlöst tangentbord och mus.
1.Om jag lägger in en film på den, skulle jag då kunna koppla in den till TV:n via den sladden som medföljer till iPad:en som har ett USB-uttag i ena änden Eller blir detta överkurs och jag blir tvungen att ha en "iTV" för att få det att fungera 2. Skulle det isf vara rent tekniskt möjligt att ladda ner en torrent, installera den på iPad:en, sen tanka ner film och spela upp filmen i VLC Självklart skulle jag ladda ner filmen lagligt från typ CDON och liknande 3. Sen har jag även hört/läst att det ska släppas en ny version av iPad:en, sanning eller bluff
Som vanligt svarar alla rabiata Applehatare som inte vet så mycket...