0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mätte lite på min fd35 nu också. 10min efter avfrostn. -11 ºC ute, börvärde 27, Insug 23 ºC, utblås 52,8 ºC, full fläkt. Kan det anses vara ok?
Hej Sutarn! Ja det verkar väl vara ett högst rimligt och bra värde tycker jag för den pumpen, du har ju full fläkthastighet vilket är helt riktigt, men egentligen skall man också ha högsta börvärde inställt +30-31 ºC, då kan du vara riktigt säker på att pumpen verkligen ger järnet. Mvh Raffen.
Ingen som har någon kommentar till detta?:Kollar pumpen lite mer nu. Den kör ut 35 gr, det är väl bra antar jag. Den går ca 30 min och avfrostar i 15 min, verkar det som, ska kolla det igen, men det verkar inte lätt att hålla någon högre temp på det sättet... och som jag skrev, fattar inte att man inte kan få högre temp än 12 gr, den ska ändå ge ca 2 kw nu vid -8 gr.Skulle man ha köpt en billig Zibro i stället: "Jag har också en SC 1235 som nu snurrar för andra vintern utan minsta problem. Värmer ca 60 kvm. Huset har kalla golv vintertid. Vid ca -12C ute blir innetemperaturen ca +19C".