0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mitt styr vill utifrån temperaturer ute och inne och co2 nivå kunna varva upp och ner fläktarna utifrån behov. Regleringen av återvinning var enklare för det är ju bara on/off men fläkthastigheten är fast. Tänkte även använda kalenderfunktion så att även om fläkten anser sig inte behöva varva ner eller upp så sänker den fläkthastigheten vid 22-01 i samband med läggdags, så vida inga särskilda behov uppstårÖppnade trafon nu och där har jag 120-140-160-180 och 220 volt. Jag har för mig min normventilation uppnås vid 160. 220 överventilerar och 120 underventilerar. Kanske räcker det som val. Dvs att jag kör med tre lägen. Norm, under och över.
Japp anläggningen fick en OVK 98 och en uppföljning av en vent-tekniker som mätte upp allt och justerade lite i höstas. Så trycken och så är bra, korrekta och normenliga. jag tänker varva ner om det blir kallt men samtidigt ha kontroll och möjlighet att varva upp genom en co2 givare som jag har. Jag tänker vara ner i samband med läggdags Co2 ska alltid kunna varva upp om behov uppstår oavsett scenario. På sommaren ska jag slå av återvinning om det över en viss temp inne och under en viss temp ute. Samt slå på återvinning om det är läge att återvinna kylan. Får i vår igång frikylan och den kan ju vara intressant att behålla inomhus. På sommaren ska den även ha kapacitet att varva upp i vädringsläget, alltså om det är för varmt inne men svalt ute, exempelvis under natten. egentligen skulle jag ju kunna börja med att bara ha exempelvis 2st fläktlägen. Low och high. Eller low, norm och high. Men roligast hade vart om jag enkelt kunde lösa varvtalsreglering. Och så börjar man fundera på nya fläktar. : )