Ja du kanske har lite stöd i hur mycket el du har förbrukat för värme tidigare samt hur mycket du har eldat.
Eller ungefärlig koll på hur mycket elraddar det finns (effekt) i vardera rum och huruvida dessa klarar av uppvärmningen om dom ges tillåtelse.
Du har högt i takt men samtidigt är det två plan och inte en enplansvilla så en del av undervåningens värme stiger uppåt.
Jag hadde gissat på max 75 om det är tillägsisolerat. Men min gissning är lika god som din
En rad per fönster och så fet som plånboken och det estetiska tillåter är en annan approach. hehe
Dock gäller det ju att man inte får för mycket felbalans, som jag har.
Att man i ett mindre rum på övervåningen råkar få för mycket effekt. Det kan bli så pass mycket att det inte ens fungerar bra på högsta strypning och då får ju det konsekvenser även för andra delar av huset.
Grundläggande brukar ju vara att du utgår från yta, fönster och nedre eller övre plan, där motsvarande förutsättningar i övrigt innebär att övervåningen inte behöver lika mycket pulver.
Om du lyckas komma fram till hur många kw huset i sin helhet behöver vid kallaste ute-temp så kan du ju sedan försöka dela upp detta värde, rum för rum, rad för rad.