0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Däremot undrar jag var man ställer in hur den ska fördela kranvatten jämfört med vatten till radiatorerna.
En möjlighet utöver vad som står i manualen kan vara att givaren för varmvattenberedaren visar för låg temperatur så att varmvattenberedaren körs upp till så hög temperatur att pumpen stannar pga av det. Det har förekommit sådana fall här på forumet.
Nu hade vi 14 grader imorse igen, men skillnaden nu är att pumpen var igång utan felkoder.
Var tillskottslampan tänd också? Annars har den nog nyligen stannat. Jag skulle testa att dra upp ratten på max för att säkerställa att pumpen går hela tiden.
Men då blir det väl "Pressostat hög" och då krävs manuell återställning innan den startar igen.
Jag får lov ändra mig lite, tillskottet är inte alls på, det går inte på även om jag vrider upp pumpen till Max. Jag har kollat säkringarna och återställt elpatronen men inget hjälper. Börjar nog bli dags för en servicetekniker att göra ett besök.
Hej!Jag har exakt samma värmepump som dig..Ett hus i Norrbotten från 76 .. (dock bara 149kv + 20kvm garage) Min pump klarar sig ner till ca -7C utan eltillskott (Dvs håller ca +21grader inne)Sen under det är det eltillskott som gäller.. Just nu är det 28grader ute.. Pump och eltillskott går konstant .. ligger runt 19-20 grader inne nu Aja det är inte ofta det är så kallt =)Har ett borrhål på 85meter jag.. Lite snålt men har mätt upp rören ner i backen och på röret som går ner är temperaturen -6C .. På röret som kommer upp är det 0 - -1C känns rätt ok?Verkar finnas effekt att få..Funderar dock på att köpa ny pump på kanske 6kW som kanske har 9kW eltillskott . Borra kostar ju så jävla mycket :O