0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
om jag minns rätt ,så redovisar Coolpack refererat mot kokpunkt... varvid det inte behöves nån större öh för att undvika vätskeslag... finns expventiler för R407C som fungerar ypperligt vid 4K SH.http://www.danfoss.com/Sweden/BusinessAreas/RefrigerationandAirConditioning/Products/List/RA/Thermostatic-Expansion-Valves/Thermostatic-Expansion-Valves-Fixed-Orifice/TDE/TDEZ-8-19-R407C/f1f7bf31-b618-46ee-bebb-ff3ce1b08533.htmlI dag har alla tekniker manometerställ med två klockor...ett blått för kokpunkt samt ett rött för kondenseringpunkt. har man bara kopplat rätt slang till rätt uttag krävs inte justeringar för glide´ (det samma gäller de digitala)räcker med 2K UK gentemot kondenseringstempen för att undvika flash.. Jag ber snällt.. Glide har förvillat så många gånger hos tekniker samt här på forumet.inget konstigt med dagens manometrar...och inget gemene man ska fundera över... det skapar bara förvirring. Använder man program som enbart räknar på kokpunkt blir det annorlunda...men hur många här gör det
Min tabell är rätt. Din tabell har aproximerat temperaturerna till nåt genomsnitt eller standardvärde på X-axeln i min tabell.Nån kyltekniker kan säkert svara på om man kan välja ett värde där rakt av, eller om man skall ta nåt medelvärde...
visst gör jag rätt nu? förångning -> hetgasröret - > bubble tabell samt kondensering -> sugsidan -> dew tabell Är det rimligt att anta att förångingstempen alltid är lite högre, någon grad, än framledningen?