0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är jag inne på rätt spår om jag tror att luften kyls av för mycket på vinden i ventilationen fram till värmepumpen eller är det något annat som gör att värmepumpen inte kan hålla rätt temperatur nattetid?
Mitt problem fortsätter dessvärre och jag blir bollad överallt samtidigt som husleverantören har haft ca 10-15 olika experter alltifrån isoleringsexperter till Nibeexperter (dock ingen som verkar vara från Nibe själva).Mitt problem har inte försvunnit ens lite, däremot så har husleverantören gjort om ventilationen och isolerat om ca 3-4 gånger. Till saken nu hör att ventilationen går över åstaket och där tappar tydligen luften värmen.Nu vill då Nibe höja ventilationen till 75-80% från 50% som den står nu iom att vårt hus är 146kvm stort så att luften tar sig fortare fram till pumpen och inte tappar värme.Är det ok?I mitt huvud så tycker jag att jag ska kunna köra fläkten på 33% om jag skulle vilja och då ska det ändå funka. Är det någon här som har någon idé om vart jag ska vända mig med dessa problem? (Snart kommer ju säkert sommaren och då kommer jag inte längre kunna påvisa problemet, det räcker inte med att jag kan bevisa att jag eldat i 2 månader nu och att skorstenen är helt svart från att ha varit i aluminium).
Till saken nu hör att ventilationen går över åstaket och där tappar tydligen luften värmen
Är det ok?
Är det någon här som har någon idé om vart jag ska vända mig med dessa problem?