Inget svar på denna alltså? Folk här brukar ju vara rappa som kobror! Kan det vara Julledigheten månne?
Jo, kobror blir trötta så här vid jul.
Kolla på följande sida om du inte kan hitta dokumentation just för din golvvärmecentral:
http://www.uponor.se/sv-SE/Service-center/Download-centre.aspx. Då kan du ta reda på hur strypningen räknas.
Sen skulle jag återställt alla strypningar till enligt ritningen och utvärderat igen efter det. Så kan du korrigera strypningen om något rum blir fel. Helt ostrypt kan du nog inte köra, så blir något rum säkert alldeles för varmt. Strypningarna räknas ju ut för att alla rum ska få rätt mängd värme. Förresten; när du återställer strypningarna kan du ju börja med att notera exakt hur varje slinga är strypt INNAN du börjar.
Har du provat motionera den där ventilpiggen? Jag tog en hårdplasthammare och bankande lite lagom på en sån ventil som fastnat (det var till en 30 år gammal radiator), och efter det så lossnade den och termostaten funkade fint. Vet inte om det sprutar vatten om du tar bort den. Det gör det inte på mina radiatorer, men det är ingen garanti.

Om dina slingor är för hårt strypta så borde det också märkas på att din värmepump går korta tider / får många starter, eftersom värmen från den inte kommer ut i golvet pga för lågt flöde.