Jaha då var man tillbaks igen. Har haft en Mitsubishi MSZ-FD25VA sedan november 2007 och varit hyffsat nöjd med den. Fram till i år så har jag kunnat köra den inställd på 20 eller 21 grader med fläkhastighetens läge 2 vid 0-+5 grader. Detta har gett mig behaglig värme utan att jag blivit trött på fläktljudet. När det däremot varit under 0 så har jag fått köra på läge 3 o vid -5 o lägre, läge 4. Då blir jag dock trött i skallen efter ett tag.
I år funkar dock inte dessa inställningar utan jag har fått köra med läge 3 eller 4 trots att det inte varit kallare än 1-+5.
Då är det frågan om man kan göra något åt det? Många kommer säkert föreslå att jag får helt enkelt köra med högre fläkhastighet men hur går det då när graderna kryper ner under 0 och det blir kallare? Om den inte klarar av att värma upp vid 0-+5 med läge 2 som den har gjort förr så lär den ju inte fixa det när det blir frysgrader.
Kan vakkuumsugning eller påfyllning av kylmedel vara en lösning eller har det inte med saken o göra alls?
Ska jag testa o ta bort filtrena för att få bättre genomströmning eller kan det finnas någon annan bättre lösning?
Tacksam för genomtänkta svar
.