0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Aah!Då hänger jag med, SJ's gamla kontrakt.Ja iofs, gäller SJ's avtal och det inte var till skrotpriset så är det klart.Snart kommer nog SJ och köper tillbaka loken och rustar upp dem, det är deras enda chans att ha några tåg i rörelse vintertid när det konstigt nog snöar och är kallt!?!
Bra med sånt svar också, ärligt, rakt, tufft.Man får lite hjälp att tänka.Men iaf har jag skeppat metall för ca 100.000 vidare gratis utan att ha en blekaste aning om att den fanns, så jag tänker utnytja lagen om det går men jag tänker inte begära full ersättning men något vill man ju ha om lagen hjälper till. Den springande punkten är hur mycket avtalet betyder, "loket ska alltid säljas för skrotvärdet"Jag gissar att det är en typisk tolkningsfråga för "rättvisan".Om du säljer en värmepump för 10.000 och vet inte om att det fanns guld gömt i den för en miljon? (I vv-beredaren)Skulle du inte be om en slant?
Jag skulle gissa att just koppar varit mer värdestabil än järnet under dessa år det här utspelat sig.
Tror du inte klausulen om "försäljning till skrotvärdet" kom till för att förhindra försäljning till marknadspris/överpris?Kanske inte tillämpligt när man sålt för billigt...Men jag säger som Fattiglapp, jag kan ha fel
upp en 5-600% mellan 2003 och 2006 och sedan ned till samma nivåer som sisådär 20 år tidigare hösten 2008 och sedan upp i taket. Men det är möjligt att järnet gjort samma resa.