0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Integral/hysteres är bara ett problem, av många flera med samma symptom.Man bör ta hem en hängiven tekniker med vilja och kunskap att optimera..Ett jätteproblem som är minst lika vanligt och illavarslande för framledningstempen är kortslutning/överflöde i enstaka radiator.När VP:n startar får den inom mycket kort tid tillbaka hett returvatten pga kortslutningen....och övertempererad framledning är ett faktum eftersom inte integralen hinner räkna ner. När VP:n stannar är inte hela övriga radiatorkretsen uppvärmd och returen sjunker fort. är min tid mellan kompressor starter satt till te.x 25min hinner returen/integralen sjunka jättelågt innan starttiden uppnåtts....(i vissa fall tvångs-startar den innan på max tempdiff) och vid start rusar returen fort pga. kortslutningen igen vid en sån kortslutning spelar det ingen roll om integralen/grm står på -10.....driftsförfarandet blir skit ändå
Vid minus 1 ºC är Beräknad framledning 38 graderI slutet av körningen är Fram. 46 grader, och Retur 40 grader.Rätt åtgård är att höja hastighet på VB-CP? Sänka kurvan? Höja GM startvärde? Mer?
Fattar fortfarande inte att högre flöde skulle vara bättre .
Men med ett högre flöde kommer delta över vp att bli för lågt .
Fattiglapp Bara att fråga, ngn kommer att svara Thumbsup
Fattiglapp Bara att fråga, ngn kommer att svara ThumbsupSmurfen, man ser till att vp har sitt flöde och huset sitt Thumbsup Jag menar ju inte att det bara är att dra på flödet så är allt ok