0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För att inga missförstånd ska uppstå här, jag belyser bara det faktum att de flesta har för mkt effekt i förhållande till distributionssystemet. Då kan problem uppstå
Funktionskontrollen av distrubitions systemet (rördragningen radyta) tycker jag ska ingå i samband med en värmepumpsinstallation . Då detta är avgörande för hur slutresultatet ska bli . Så jobbar jag cocacola
Finnen har du GV så kan du nog trimma till det utan tank. Det brukar inte störa att höja flödet där särskilt med betong. Betong är oxå en typ av tank.
ja men ställ in ett bra delta typ 6 grader eller så. och finjustera topp-tempen med integral. Eller så får du gå över till hysteresstyrning men då måste du öka kurvan i stället
@Lexus,Så här brukar jag göra då funktions ansvaret ligger på mig som installatör.Rör dim kontroleras , radyta samt ventilers kv värde , mma ventiler på kalla & varma sidan . Då har jag installationen i balans och slipper hysteres problem mm .Så gör jag inför giftemålet det är som när man besöker svärmor för första gången , det är då man ser sin eventuella framtid eller ThumbsupCocacola
Eftersom det uppmanas här på forumet att kunderna ska skaffa offerter från ett flertal installatörer, så kommer också ett antal installatörer lägga ner tid och energi på ingenting. Det är kostnader någon senare kund måste betala. I nästa inlägg ges då kritik över att installatörerna tar för mycket betalt. Fattar nada!