0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
AAKEE, jag har gjort samma iaktagelse som du, Jag gick med min cp på varma sidan från läge två till fyra som var max.Jag körde så några dagar och jämförde mot tidigare. Min pump värmde inte längre lika högt som innan, men jag fick varmare inomhus. Nackdelen var längre gångtider, och lite ovetenskapligt konstaterades att även energiförbrukningen ökade. Dock tror jag att den skulle vara samma om jag istället sänkte innetempen till vad som var tidigare.Men det gjorde jag inte, istället så var det intressant att studera och uppleva skillnader, jag bestämde mig därför att sänka cp-farten till läge ett istället, att få större svängningar kunde jag leva med, jag ville se hur det skulle bli med pumpstarter osv.Efter ungefär ett dygn avbröt jag detta då innetempen endast gått nedåt och det blev obehagligt inne. Nu har jag haft pumpen på läge tre sedan igår, och där har jag tänkt att den skall få vara ett tag nu.Men jag upplever som du att min anläggning går bättre nu än innan, och även om det skulle vara ett sockerpiller i sig så är jag ändå väldigt nöjd. Den här tråden var intressant Thumbsup
100l känns lite lite som volymtank
Du ska väl öka och inte minska hysteres, jag kör min på max dvs 15
Du vill köra hysteres "standard" Och ändå ha få starter och inte gå så högt över Bör.Då får du nog skaffa en rejält större tankHur många minuter tar det tills du har uppnått ditt delta vid en körning?
Nåt måste vara fel om den bryter på femton minuter (0,384 X 1,16 X 10K) = det åtgår 4,45kWh för att höja 386l vatten tio grader....detta kan inte din pump prestera på 15minen 8kW pump borde behöva strax över en halvtimma för att producera detta.något måste vara fel med flöden eller inkoppling av din tank..