0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen tänkte jag om det nu skulle blir problem med fukt o annat pga detta så är det väll ändå bolaget som installerat som får stå för kostnaden eftersom de har installerat det felaktig eller?
Maskinen låter jätte mycket
de "brukar" inte installera det i vanliga fall
undrar jag om jag ska eller får (lagligt talat) kräva att allt görs färdig innan jag betalar in
Har de inte kopplat in strömkännarna? Är de säkra på att kompressorn går åt rätt håll? .....Att det är en scroll tog jag bara för givet, men det kanske det inte är. Föresten borde inläggen om 750 ligga i en tråd som intresserade lättare kunde hitta, installationsförloppet du skriver ned är väl läsvärt särskilt för de som funderar på att skaffa sig en sådan maskin. tomte::
Fasföljden spelar väl ingen roll på en inverterpump?
Vad jag menade var att en inverter likriktar alla faserna till DC och då kan inte fasföljden spela någon roll.
Om jag fattat rätt så har inte inkommande faser betydelse, men dock fasföljden från inverterstyrningen till kompressorn. Det borde betyda att en inverterstyrd motor kan gå åt fel håll om inkopplingen från fabrik eller utbyte av enheten är felaktigt gjord.Det borde också vara ett osannolikt fel. Jag besitter inte tillräckligt med kunskap om inverterns funktion och kan inte med bestämdhet uttala mig om fasföljden har betydelse vid inkoppling i denna.