0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det blev nog lit OT här, jag tror inte bopakoster menade just Eons grej. Eller så gjorde han det, och jag missuppfattade det hela
Har märkt på min 100koll att mina NEXA fjärrströmbrytare slog ut överföringen mellan sändaren och displayen fick flytta den närmare elskåpet för att det skulle funka.
Erfarenheter EON100koll:Lätt att installera(5 minuter läsa anvisningar, 5 minuter trådlös ihopkoppling, 5 minuter utplacering)Bra pris: Gratis.Bra tillbehör som följde med: tre trådlösa sändare som var med för utplacering i önskat eluttag.Bra hemsida där man kan följa och lagra sin elförbrukning (Total och från de tre extra mätarna)Områdets utetemperatur visas och lagras också( normal temp, nuvarande och fjolårets)Bra klocka och innetemperaturmätare i displayen.Inga större överraskningar noterades i elförbrukningen men man får som elkonsument verkligen 100 koll!Varning för missbruk som ngn skrev.(Lätt att logga in och kolla på hemsidan var man än befinner sig, app finns förstås för enkel inloggning från ipad/Galaxy ocheller mobiltelefon, lätt att följa olika elförbrukares direkta påverkan på displayen hemma)Möjligen att en lite äldre stationär dator med skrivare drog över 140 w/timme och en ny med LED skärm drog ca 5W per timme..Kanske dags att byta ut den äldre som står på och "brummar" mest dygnet runt men kanske fungerar bra som el element och levererar värme till huset.Den stora vinsten på sikt blir nog den lagrade statistiken och att man vid resa kan följa olika elförbrukare och se om och hur de fungerar.