0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köldmediat borde finnas i utedelen. Däremot är rören vakuumsugna, så det som pös var nog luft som sögs in via nån läcka.Om du skall använda prylarna måste läckan hittas och tätas och anläggningen vakuumsugas.
Man måste ju kunna böja rören för att montera pumpen, så det låter som ett fabrikationsfel.Jula brukar vara bra på reklamationer, så jag skulle ha åkt dit med pumpen och förklarat läget.
Jo, det är klart man måste kunna. Jag får kontakta JULA å höra vad de säger...
Nu har jag pratat med JULA. Det mesta av köldvätskan sitter i innerdelen och slangpaketet, och bara en liten del i utedelen. Det som var där sitter väl i mig nu då Det går enligt killen inte att fylla på dessa pumpar, är det verkligen så? Nu ska jag leta rätt på kvittot, hoppas det går att reklamera fast pumpen är köpt för ett år sedan...
Hej Mnm! Njae Jula är ju inget vidare kunniga på det här med luftvärmepumpar skall du veta även om de försöker . Ja det är helt rätt att dessa pumpar kan inte vare sig fyllas med gas eller vaccumsugas i efterhand eftersom de inte ens är försedda med ett s.k serviceuttag (nippel), utan enda sättet att fixa något sådant i efterhand är isf att man först måste löda dit ett serviceuttag på pumpen, och det är det nog ingen lätt uppgift att hitta folk till förstås. Mvh Raffen.
I de jag kollat i .... sitter serviceuttag