0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Raffen! Jag får kolla om det sitter ett till gummi där då, och även täta dem. Värmekabeln ligger igenom nippeln, men om det nu blir jag som får göra om jobbet så ska jag tänka på att göra en annan lösning då, eller isolera. Elkabeln som syns på bilden i första inlägget är inte el till pumpen, utan det är bara ström till stickkontakt ute. Elen till pumpen är dragen ut direkt vid utedelen, se bild.Mvh Willia
Det fanns väl ett 'nystan' med värmekabel över i stupröret? Börja med att dra ut det i stupröret, ner förbi renstratten...
Ja, Raffen. Om du läser det första inlägget igen så står det:"Det andra problemet är hur han har satt dit värmeslingan till avfrostningsvattnet. Jag kom fram till att jag ville använda en sådan då jag hade så nära till dagvatten. Han kunde enligt mig inget om sådant. Det han gjorde var att han tog en 3m lång kabel och koppla den till utedelens termostat, och sedan igenom dräneringsslangen o borrade ett hål i stupröret och pulade in allt där. Nu ligger de ca 2m ihop-knycklad elkabel där! Se bild."Så nu vet du vart jag får allt ifrån - Jag läser det andra skriver :,v(