0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte visste jag att det hjälpte med oljepåfyllning om det är kretskortet som är felet Gissar att han inte är kyltekniker och att då ta hem en firma som fyller en skvätt olja för ett antal tusenlappar är en jäkligt dyr första hjälpen insats som kanske inte ens hjälper eller hjälper en kort period.Det går oftast att starta om dom ett antal gånger innan det är helt kört som GöranW skriver men inte alltid beroende på hur mycket skadat allting är
Att pytsa i olja i en kompressor med H16 är meningslöst för skadan finns redan där och ingen olja i världen reparerar skadan.
Jag var lite sarkastisk mot ACE och det vet han mycket väl om Jag har haft några tusen H16 maskiner så jag vet nog vad det handlar om ThumbsupDin information kommer kanske via kaffedrickande med en montör eller från trådarna med H16 Som jag skrev i mitt första inlägg så skrev jag att det kan vara kretskort eller kretskort och kompressor.I vissa fall har det bara varit kortet som fått en brännskada och ibland har det varit kompressorn som även fått kretskortet med sig i fallet .När dom hamnade hos Panasonic för renovering byttes både kortet till ett GKE kort och kompressor.Märkligt att dom skulle byta till GKE kort om det bara vore kompressorns felaktiga konstuktion eller oljebrist Startar man om maskinen så går den tills den ska avfrosta sen blinkar timerlampan igenFungerar några gånger tills det är helt kört.Finns ingen anledning att kosta på en E9DKE flera tusen som har fått H16 felet om den inte täcks via Panasonics garanti.Har varit en hel dröse med teorier och lösningar på problemet men även dom som fyllt på olja har inte alltid klarat sig.Finns säkert hundra trådar om dessa kända H16 fel.