0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du gett knappt 7200:- för en NE9LKE så har du fått tag på den märkligt billigt ThumbsupLåter som ett momsfritt köp Hoppas du hittar hjälp med installationen billigt också så tar det inte så lång tid innan den har tjänat in sig.Inga problem med att montera den på 25kvm garageGarage har sämre isolering än villastandard och ingen hjälp i samma utsträckning från andra värmekällor som ett vanligt boende har och kräver mer energi vad många tror.Doggydoggen räknar upp en del lite väl dyra maskiner för att placera i ett garage på 25kvm Utgår ifrån att du provat alla då du anser dessa lämpliga och bra för lillburts ändamål
Då det är ett varmgarage så finns det fler modeller att välja mellan men inte till det priset han/hon har fått på NE9LKE.Nu kanske han/hon kan köpa flera olika märken "momsfritt" men NE9LKE borde vara ett par tusen billigare än HE9 och Toshibas modeller, men jag går i och för sig på maskiner som distribueras via dom Svenska Distributörerna och inte paralellimporterade med 2 års garanti Framgår inte vart i landet det är eller hur bra/dåligt det är isolerat och det vore önskvärt att veta innan man vill ge någon rekomendation.Jag kan dock bara rekomendera dom modeller jag vet något om och inte alla andra modeller som finns på marknaden Du verkar uteslutande ha rekomenderat modeller med underhållsfunktion men ett varmgarage tolkar jag inte som att ca +10 är ett varmgarage men jag kan ha missförstått lillburt med "varmgarage"Vissa av modellerna som du räknade upp är väl inte direkt testade hos speciellt många i vårat klimat med underhållsfunktionen men enligt dig fungerar dom tydligen bra Dom jag vet fungerar med underhållsfunktionen +10 grader är Panasonics NE och HE samt Mitsubishi GE35VAHHar åtmindstånde inte fått några klagomål på att det inte skulle fungera av dom som utnyttjar den funktionen.Hoppas svaret var uttömmande nog Thumbsup