Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Luft/luft
»
Märkesspecifikt luft/luft
»
Panasonic
(Moderatorer:
Bertil
,
Bosse-värmepumpsdo
) »
Ämne:
Panasonic Nordic NE9LKE till garage?
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Panasonic Nordic NE9LKE till garage? (läst 7924 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Nykvarn
Antal inlägg: 9089
Karma +10/-3
Kön:
Säljer och installerar värmepumpar
TS Comfort AB
SV: Panasonic Nordic NE9LKE till garage?
«
Svar #15 skrivet:
18 november 2011, 16:38:31 »
Citera
Det var LKE som kom sensommaren/hösten 2010
Är det höstas i år du menar så heter dom MKE men dom kan knappast ha fått känna på några -15 grader ännu
JKE och LKE såldes paralellt ett tag på lita olika håll då jag tror en del hade stora lager kvar av den lite äldre JKE.
Om man ska skriva att en modell inte fungerar som tänkt enligt hörsägen så är det bra om man även skriver vilken modell det handlar om !!!
Blir som att skriva att Toshiba RAS10 har något problem men hur ska man veta vilken RAS10 av dom olika årsmodellerna.
När dessa kommentarer skrivs utan fullständig modellbeteckning så börjar kunder höra av sig och fråga om det är deras modell som har problem för det har dom läst på forumet och då måste det vara sant
Har inte sett att det står i Panasonics tavla om NE modeller där avfrostningen inte har fungerat vid underhållsfunktion men jag kanske har missat dom inläggen, eller är det någon enstaka i så fall om någon har koll på det ?
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35967
Karma +57/-50
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #16 skrivet:
18 november 2011, 16:45:55 »
Citera
Som sagt, det var efter samtal med ett par installatörer som hade samma uppfattning, vet därför inte exakt beteckning.
Har det inte skrivits om det i forumet borde det ju inte vara några större problem, men nog har jag för mig att det skrevs lite om det förra hösten /vintern.
Jag vet att det blir krångligt för er som säljer grejer om det framkommer kritik, men du vet också att jag inte tar den typen av hänsyn om jag känner till att det finns/har funnits brister.
Synd dock att jag inte kunde komma fram med modellbeteckning, vill ju inte gissa heller när det är ett (eller kan det vara två?) år sedan dessa pumpar kom.
De installatörer som slutat sälja dem kan ju ha gjort det p.g.a. lågpriskonkurrensen från internethandlare också?
Man måste ta allt man både läser och hör med en nypa salt.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #17 skrivet:
18 november 2011, 16:55:38 »
Citera
Är väl inget krångligt om det kommer fram kritik mot någon modell
Det är bara bra om det kommer fram så man får vetskap om det och ta bort den modellen ur sortimentet innan man hinner sälja fler och får mera problem.
Konstiga synpunkter/felaktigheter har jag nog hört om alla märken och modeller när kunder ringer och frågar om någon specifik modell som dom tänkt sig men efter att dom har pratat med någon handlare ändrat sig om märke eller modell.
kan vara helt galna påståenden !!
Mycket på forumet och rent generellt också för den delen får man ta med en nypa salt av det man läser och hör.
Speciellt om det kommer från en anonym montör/försäljare via hörsägen som kanske vill pusha lite extra för ett märke där han vet finns bättre marginaler
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35967
Karma +57/-50
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #18 skrivet:
18 november 2011, 17:02:56 »
Citera
Nåväl, jag har fullt förtroende för att du inte säljer värmepumpar som du vet fungerar dåligt till dina kunder, så det borde i vart fall inte vara en modell som du sålt, för då borde du ju veta vilken det var.
Jag har inte heller några skäl att misstänka de installatörer jag talade med i detta ärende, deras påståenden framfördes på en direkt fråga från mig om hur de fungerade.
Den ena sade att det hade varit problem med den mindre modellen, den andra (som säljer fler pumpar) att det varit så pass mycket klagomål från kunderna att de bara sålde den större, som de inte fått några klagomål på.
Då jag inte kan presentera en modellbeteckning, och då det var ett (eller två) år sedan jag hade dessa samtal så får vi nog förpassa dessa påståenden som slumpmässiga, och icke aktuella.
Panasonic har fått dras med tillräckligt mycket negativ kritik sedan deras fläktmotor, och H16-problem.
Finns ingen anledning att anklaga deras maskiner för att inte hålla måttet baserat på hörsägen.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #19 skrivet:
18 november 2011, 17:09:14 »
Citera
Du som är duktigt på att söka bland inläggen på Panasonics tavla kan kanske hitta dom inläggen som handlade om dålig avfrostning vid underhållsvärme och då vilken av modellerna det hadlade om, borde inte vara speiellt många då jag inte kommer på att jag läst det men jag kan minnas fel om det är tidgare än hösten 2010.
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
lillburt
Nybörjare
Antal inlägg: 3
Karma +0/-0
Värmepump eller värmepumpar?
lillburt
«
Svar #20 skrivet:
20 november 2011, 23:25:05 »
Citera
Tack för alla svar.
Verkar nog som man gjorde ett bra köp då iallafall fast det står 60-120kvm på lådan.
Köpte den inte momsfritt men jag köpte den uppe i Finland på en k-rauta butik där dom hade 8st som dom sålde för 799euro/st.normal pris va 1195euro.var ett erbjudande för kunder med plussa kort(kort man kan använda på många ställen & få bonus).
Den kommer att sitta i ett nybyggt garage nästa år.ska börja bygga hus+garage i vår
Handla på mig den pga det bra erbjudandet med 400euro prissänkt.lite riskabelt kanske när man inte visste nånting om luftvärmepumpar så man chansa lite att den sku duga & funka bra
Loggat
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #21 skrivet:
20 november 2011, 23:55:56 »
Citera
Ett tips är att kolla så insexskruvarna är åtdragna där man släpper på soppan innan du börjar vacumsuga.
Om du tar hjälp med installationen så be montören kolla detta.
Har för mig att något Finskt företag har något gammalt avtal med Panasonic Japan och K-Rauta är inblandat i det företaget så det kan nog förklara priset.
Problemet kan kanske bli garantier men det kanske fungerar via en Svensk K-Rauta handlare.
Beror nog på vad det står om detta på ditt kvitto/garantisedel
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
lillburt
Nybörjare
Antal inlägg: 3
Karma +0/-0
Värmepump eller värmepumpar?
lillburt
«
Svar #22 skrivet:
21 november 2011, 23:51:35 »
Citera
Tack för det tipset TS comfort.
Bor på Åland så garantin borde nog inte va nått problem hoppas jag
Fast här finns ju ingen k-rauta butik så det blir säkert lite jobbigt om det nu skulle va något fel på den.
Loggat
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Luft/luft
»
Märkesspecifikt luft/luft
»
Panasonic
(Moderatorer:
Bertil
,
Bosse-värmepumpsdo
) »
Ämne:
Panasonic Nordic NE9LKE till garage?
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1145
dolda: 0
användare: 6
Användare online
:
Jansund
Josth
RaveG
rocas
EvertL
jantijanti
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info