0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då en handukstort då vanligen har låg effekt, är det då rimligt att anta att en sådan skall kunna värma upp ett helt rum på egen hand?
Vi funderar över hurvida allt är rätt gjort, frånluften sitter precis ovanför handduksvärmaren mitt på ena långsidan så det mesta av värmen som den avger sugs väl direkt ut.Sen så kontrollerade jag precis statistiken över hur lång tid som värmeslingan varit i aktivt läge och det visade sig att det var 6 månader som värmen varit aktiv på en tidsperiod av totalt 13 månader, trots att vi endast haft termostaten på ca 20 grader.Det känns som att värmeslingorna nästan är konstant aktiva under vinterhalvåret.Är det normalt?
Sen så kontrollerade jag precis statistiken över hur lång tid som värmeslingan ( i golvet ) varit i aktivt läge och det visade sig att det var 6 månader som värmen varit aktiv på en tidsperiod av totalt 13 månader, trots att vi endast haft termostaten (golvvärme) på ca 20 grader.Det känns som att värmeslingorna nästan är konstant aktiva under vinterhalvåret.Är det normalt?
Här är en bra handbok för inreglering av radiatorer http://www.tourandersson.com/Documents/Handbooks/TA_Handbook_3_SE.pdf