Tänkte också på Yes.Men när jag hade det i min vindrutespolarburk så blev det en fet hinna på vindrutan till slut.Antar att det är glansmedlet.Vet inte om det är så bra om filtret blir infettat.Kanske det inte gör någonting?Testade iallafall såpa alldeles nyss.Fungerade ok.Tack för tipsen!
Ang filter så får du vända dig till din pumpleverantör eller dom som har argenturen för pumpen antar jag. / mats
Ang rengörningemedel för värmeväxlarn så funderar jag vad det är i dom dyra burkarna man gör reklam för.Får nog köpa en sån och dra lite egna slutsatser.
Körde med bromsrengörare i den andra pumpen.Men jag var noga med att ta loss dräneringslangen invid innedelen så att inte det låg kvar ngt medel i slangen.Först blåste jag rent innedelen med tryckluften försiktigt.Tog även och blåste lite i dräneringslangen så medlet dunstade fortare.Antar att slangen inte tål bromsrengörningen ngn längre tid.Jag körde med ett medel (motip)som dunstar fort,inte CRC bräkleen som ligger kvar lite längre.Vore ju skoj om ngn kom på ngn busgrogg att skölja värmeväxlaren med.Du får testa spolarvätska och återkomma.Låter väl inte helt åt helsikke.
Men helst skulle man ha en lite mer trycksatt burk så man sköljer bort skiten också,typ en pumpbar blomspruta,dom är ju inte så dyra. / mats