0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det bad jag han göra när vi prata i telefon. Dem verka stämma alla gt 3 visade ca 27 grader. Men han sa att kompressorn var igång ändå. Så jag fundera om det var något med shunten kanske?
Den har en egen fördelare men ingen shuntgrupp med CP. Så det är samma framledning till GV och radiatorer. Jag provade strypa golvärmen ganska rejält förra vintern men det hjälpte inte. Radiatorerna där uppe är det extremt dåligt flöde i. Dom blir bara varma dom översta 15 cm kanske. Det sitter en 4 meters pump som ska pumpa allt. Både golv värme och radiatorer i ett 1 1/2 plans hus på 170 kvm. Är den kanske för klen?
Borde elpatronen hoppa in menar du? Jag trodde kanske att tillskottstimern nollades efter var avfrostning. Och eftersom den avfrostade eller vad den nu gjorde när den stannade så nollades den om hela tiden.
Kan du gå till menyn " visa alla temp" när kompressorn är igång och läsa av värdena.Du har inget som blockerar av-luften?Är radiatorsystemet avluftat? Räcker inte att enbart lufta tanken.Om den stannar för avfrostning ska de stå på displayen.Sedan är det ju så, som vi på forumet enats om att tycka, 490 till 170 kvm är för klent om man vill att den ska verka som vp. Men den ska inte för det bete sig så, utan den ska givetvis ge vad den kan och därefter lägga in eltillskott vid behov.