0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej..Jag forskade lite i saken.Och dessa modeller 25, 35, 45 är tydligen dom nya pumparna från toshibafinns hoss finnarna och norskarna men inte hoss ventilationsutveckling?varför ventilations utveckling inte har dom det kan jag där i mot inte svara på, Stora lager av polar1/polar2?men men..Om man då skall se skillnaden på dom nya pumparna så ser det positivt ut.Exempelvis om man nu jämför Toshiba 13 med Toshiba 35Storleken på ute delen är fysiskt störreRas-13(Pavp samt savp)=780x550x290 ..Pavp=0,3-6,1Kw..Savp=0,6-6,9kwToshiba 35(Skvp2?)=800x630x300 ..0,5-7,7Kw8cm högre, det är mycket...Om detta innebär större kondensor det vet jag inte, men det är nog troligtom så är fallet så borde det borga för mer effekt när det är kallt?sen gav enligt SP test den mindre modellen 25 3,4kw vid -15och det borgar ju för att 35:an borde ligga någonstans runt ME uteffekt dvs runt 4,0kw?Sen har dom nya pumparna tydligen inte samma kompressor typ som Pavd modellerna?Polar1 och nya serien(25,35,45) verkar ha samma köldmedia mängd 1,05kg och Pavd har 1,15kgVi vet ju att Ras13 modellerna(polar1) tydligen har en 750w kompressor, om dessa nya modeller har en större det lyckas jag inte gräva fram i nuläget.Dogge
Har nog inte missförstått något såg pumpar hängande på väggarna i japan långt innan vi i sverige ens funderade på dessa.Vad jag syftade på var att parallelimportören tagit dem från något land där man i modelbeteckningen troligen (vilket var min gissning) använt den nominella kyleffekten som modelbeteckning dvs ras 10 som ligger på 2.5 blir en 25 och ras 13 som ligger på 3.5 (obs i utlands data bladen men dock ej hos polarpumpen) blir då en 35 ras 16 kommer säkert presenteras som en 45. Så Raffen jämnför med nyhetsbladet jag länkade till och du kommer nog fram till samma slutsats.