0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
http://www.polarpumpen.se/luft-luft/mitsubishi-electric/mitsubishi-electric-fd50-vabh-820-nordenanpassad-inverterTill FD 50 rekomenderas 10A säkring..!, Raffen, verkar totalt livsfarligt..! Hur kan de låta nån installera en sån pump med så farlig anslutning? Varmgång? Säger som farbro Barbro, Nääääääääää...Skulle funka med med 1.5mm2 och 6A..Verkar vara en bra maskin detta..
Det är bara till dom paralellimporterade det rekomenderas 10amp Vi satte i veckan in en FD50VABH (13amp säkring) i ett väldigt stort uterum till en resturang/krog i Södertälje, väldigt mycket glas som inte är höst/vinteranpassat samt ett "tak" som är någon typ av isolertäcke.Den kommer vara öppen fredag,lördag och söndag och vara helt igenbommad resten av veckan med dom minusgrader det innebär framöver !!Väldigt nyfiken på vad den kommer att gilla dessa förutsättningar och har aldig testat att starta upp med en massa minusgrader "inomhus"Startade upp den när det var ca +2 grader ute och han gav järnet nästan direkt, varenda plastblomma stod och skakade vid full fläkt
Vid en sån här typ av användande, där man uttnyttjar högsta effekt även vid höga utetemperaturer bör kunna trigga riktigt höga driveffekter. men Mitsubishi uppger så låg maxförbrukning att en 10A bör räcka. nån som mätt den?Själv har jag använt 16A/2,5mm2 vid montage av dessa (inte vågat chansa) men det kanske har varit onödigt
Nocrians avfrostning har förutom utomhustemp varit tidsstyrd tidigare...om de ändrat nu vet jag inte, men har väldigt svårt att tänka mig.Dina avfrostningsintervaller tyder på att utetempen ligger och balanserar runt avfrostningstempen...och då spelar det ingen roll hur många egg du har i korgen