0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men vad är viktigast att folk får information om pumparna så att dom inte gör ödestigra misstag, eller..att inte namnge företag för att dom skall få sälja pumpar som folk tror är den pump dom läst om, men det visar sig vara något annat?Information måste man väll få ge..Hetluften.se säljer Mitsubishi Electric FD35VA modellen och är således inte samma pump som FD35VABHdärimot så kallar dom dessa VA för Nordic dvs Mitsubishi Electric FD35VA Nordic vad det rent konkret betyder skulle jag gissa är att dom har eftermonterade värmekablar?Men jag gissar att det fysiskt är samma pump men med annan mjukvara till styrningen?Men det som därimot är konstigt på hetluftens sida, det är att specen på pumpen verkar vara tagen från VABH???för hur förklarar man annars detta, jag citerar: COP vid -15°C (Effekt kW) xx (4,00) dvs denna VA skall ge 4kw vid -15 när i själva verket det är VABH som ger den effekten?.Dogge
Samma pump är väl synd att kalla det om VA ger ca 3kw vid -15 och VABH ger 4,3kw vid -15 Hur avfrostningen fungerar på VA modellerna har jag ingen aning om men det kanske fungerar bra.