0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Digitalrobert. Du måste vara med på att jag ändrar grejer dagligen Bra som dåligt ...
Det är nog snarare i fall att den skulle gå så högt. Vilket jag inte gör. Likaså kan du bara se framledning och retur korrekt under värmekörning. Så fort kompressorn stoppar ser du en ganska falsk retur-temp inifrån VP där värme inte cirkulerar aktivt.
Det är nog snarare i fall att den skulle gå så högt. Vilket jag inte gör. Därtill har jag ingen framledningsgivare som fungerar vid VV körning. Det kan du se. När VV görs står framledning still. Du kan då bara följa returen. När pressostaten bryter är det 55 grader på returen. Likaså kan du bara se framledning och retur korrekt under värmekörning. Så fort kompressorn stoppar ser du en ganska falsk retur-temp inifrån VP där värme inte cirkulerar aktivt.
Såg just en körning, där hade du bör fram 34, men fram var över 43 och returen på 36! Förstår att du kan ha problem med övertemp. Är inte supernöjd med min styrning, men den stoppar åtminstone när returtemp=bör är uppnådd, då är ju rimligen hela acken/systemet uppvärmt. Men framledning blir vad den blir... Startar sedan när bör ack gått ned under en fast hysteres under börvärdet, kör just nu på 3K.
Ett delta kan ju hänga väldigt länge inom ett spann
Om man tänker integral. Så är ju den ganska smart.
medans integralen alltid ökar med tiden upp eller ner. Det är bara när man ligger exakt på graden som inget händer.
Komfortproblem blir det om/när ärvärdet är över börvärdet, men inte når upp till stoppvärdet under en längre tid.