0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fläkten på FLM30 måste vara på, annars har du ingen ventilation.
Bob_the_builder: Gammal tråd, så problemet är kanske löst? Men du har väl stängt av FLM:ens cirkpump (vänstra brytaren) innan du öppnar luftskruven? Annars suger den in luft istället.
Tack för svaren!Hur sätter jag enbart på fläkten, utan återvinningen? Jag vill minnas att om jag bara trycka igång detta, börjar det tjuta efter en kort stund igen.
Har ingen själv men enligt manualen ska det finnas 2 knappar bakom frontluckan, den mindre(vänstra) ska slå av cirkpumpen och den större är huvudbrytaren.
Fläkten snurrar väl eller hur?Hur är ditt borrhål dimensionerat i förhållande till värmepumpen? Blir det kallt i hålet när FLM inte funkar?Jag vet inte hur det blir med en FLM med avstängd vattenpump... Blir det flöde genom den med värmepumpens cirkulationspump, när den går?
Du har en display på värmepumpen där du kan läsa av köldbärartemperaturer. Om "köldbärare in" blir minusgrader så skulle jag reparera FLM.145 m borrhål är ju lite grunt, hur stor är pumpen (kW)?Du kan knappast kolla temperaturerna nu, det skall man göra i slutet av vintern när värmepumpen gått länge.Jag tror att du kan låta den gamla havererade pumpen sitta kvar, den bromsar inte vattnet mycket.
Du måste kolla kb temperaturerna när värmepumpen går. Gärna ett par minuter in i körningen
Har du fått pris på vad det skulle kosta att åtgärdw cirkulationspumpen i FLM30?