0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker flare suger. Att det inte finns riktiga klämringskopplingar typ mecman är bara sjukt.Om klämring funkar på hydraul borde det funkar på kyla. Annars borde alla LL och split maskiner levereras med lödkopplingar.Flare är en en kvarleva från det förgågna som jag inte vill fortsätta att göra.Det blir inte mkt läckor med lödkopplingar.Jag förstår att du gillar flare oskar och du är säkert grym på att göra dem, men med en klämring så slipper du stå med detta moment Thumbsup
verkar vara ett skumt argument Oskar P angående hur många olika sorters köldmedia man ska ha hemma för att vara en firma att lita på Vilken stolle som helst skulle med andra ord kunna köpa på sig dom olika köldmedierna och då bli seriös medans en kylmontör som enbart sysslar med luftvärmepumpar och Aircondition och har enbart har 410 och 407 och då vara oseriös enligt det resonemanget
Jag satt och tänkte på precis samma sak när jag såg filmen, varför inte klämring?Men det finns kanske nån orsak till att man istället väljer konisk koppling?