0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Sture skrivet 04 oktober 2005, 19:40:35Citat från: Rickard skrivet 04 oktober 2005, 19:29:38Hur många extrapoäng får man med ved/pelletseldning? Egentligen borde man väl få minuspoäng, men tyvärr är ved/pellets-eldning i en panna ett "konventionellt system". Däremot får du tilläggspoäng om du eldar veden eller pelletsen i en öppen spis, kakelugn eller braskamin.Ja fattar inte? Skulle det vara bättre och elda i en kamin än att elda i en riktig ved panna?
Citat från: Rickard skrivet 04 oktober 2005, 19:29:38Hur många extrapoäng får man med ved/pelletseldning? Egentligen borde man väl få minuspoäng, men tyvärr är ved/pellets-eldning i en panna ett "konventionellt system". Däremot får du tilläggspoäng om du eldar veden eller pelletsen i en öppen spis, kakelugn eller braskamin.
Hur många extrapoäng får man med ved/pelletseldning?
Själv gjorde jag så stt jag ringde till Skatteverket och knappade mig fram till frågor om fastighetstaxering och fick tala med en av deras "experter" på området. Enligt denne skall en L/V-pump som står utanför huset betrtaktas som ett "annat konventionellt uppvärmningssystem".