0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var inte så mycket "säkra" svar än så länge i den chatten.Finns det inga enkla nedskrivna dokument från elsäkerhetsverket som man kan ladda ner där det framgår tex vilken typ av kabel/kablar som är godkänd i vp rör /slang, klamrad inomhus samt utomhus för att använda 13amp på 1,5mm2 och övriga förhållningsregler med gamla dosor som jag fick uppgift på av den ena elektrikern.Finns det inga lättförståliga dokument så verkar det som det verkligen skulle behövas då elkillarna jag frågat har lite svävande svar från en del och en del är säkra på sina svar Sen vet jag inte varför någon på forumet kamilenski skulle få ångest som du skrev av svaren på chatten ?Min kabel är klamrad utomhus till min utedelKörde en mindre SPA anläggning på samma säkring som FD35VABH ett par gånger förra vintern och blev konfunderad på hur länge en 10amp säkring håller innan den slår ifrån.FD35:an kanske drog 1500-1600w och värmaren till SPA:t drar ca 2100w, det kunde stå och tuffa ca 2 timmar innan säkringen löstes ut vilket jag tycker var väldigt länge Finns säkert någon bra förklaring på detta också om jag söker.