0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför ska kunden bära hela risken? Vad är det som är så fel med att dela på den?
Vilken risk?Om man fakturerar varorna man levererat är väl risken enkom att kunden inte betalar. Skall man dela den risken med kunden?
Har kunden fått sakerna så har han ju dem och då finns ingen risk.
Men varför ska företaget bära riskerna då? Det är ju oftast kunden som vill ha ett arbete utfört,då kan väl han vara beredd på att ta den större kostnaden,jag tycker det är väldigt rättvist att kunden betalar för levererade grejor. Varför ska t.ex vvs företagarna vara bank åt kunderna,vi kanske har 5st likadana projekt förrutom ditt samtidigt,stora kostnader såsom 200000kr kanske,hur skulle det se ut om inte företaget fick in t.ex matrl.kostnaden hela tiden,då kan man snacka om att man kursat. Tror att i Tyskland gäller en rätt stor förskottsbetalning innan hantverkaren kommer och installerar,det är en modell som jag välkommnar. ThumbsupSer man sen på t.ex Bynor,där måste man göra hela inbetalning av varor innan dom levererar och det gäller många internet företag,varför ska inte det gälla hos oss andra företag då,kan man ju undra. :,v(Men då verkar det som att det är helt ok att göra förskottsinbetalningar,och då med deras förtjänst i också.//Thommy Johansson
Hur känner du inför ett arbete där kunden redan köpt alla delar? Jobbar och kostar du exakt lika mycket oavsett om du fått göra förtjänst på delarna eller inte?
Bynor kräver inte förskottsbetalning om dom inte ändrat på slutet fick 10 dagars kredit på min faktura när jag köpte vp där. Hur lång kredit har en vanlig rörfirma minst 20 dagar beställ grejerna i tid och gör installation i tid ge kunden 5 dagars kredit så hinner rörfirman betala i tid utan att behöva använda sin kredit.