0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den sista kunden jag åtog mej att hjälpa efter att han köpt själv på Bynor var för ca 3mån sedan,han köpte vedpanna och tankar med alla tillbehör,ha sa iallafall till mej att han fick betala hela beloppet innan leverans skedde,brukligt med internethandel är ju att första ggn gäller detta,är man redan kund kan vissa släppa till med kredit.Rörfirman hinner nog betala,det vi pratar om är rörfirman ska ha betalt.Frågan man ska ställa sig tycker jag är:Varför kredit?Fakturan ska ju efter 10-20 30dagar ändå betalas,så varför kredit,det är ju bara att betala,så länge man fått något för pengarna man betalar.Men det är som att privatpersoner tror att dom har att göra med maffian när dom ska ha hem hantverkare,vi ska lita blint på kunden att vi får betalt,men börjas det prata om förskott,ja då börjar skruvandet och förklaringar att det går minsann inte. Fy faan rent ut sagt//Thommy Johansson
Nej jag kostar lite mer åt dessa kunder, och jag försöker undvika dem. Varför?Jo dem har köpt något som jag inte dimensionerat och då vill jag inte ta ansvar för hur det faktiskt kommer att fungera. Detta förstår inte folk, det kommer inte att fungera så bra om man inte gör en utredning först, så det det jag vill göra.Skulle jag bara montera sakerna och något blir fel i VP(som inte jag har med att göra) så kommer jag ändå att få ett samtal och få göra en resa, så enkelt är det.Bynor kommer väl inte ut, eller?Sedan så tjänar man ju såklar lite på material och då behöver man inte ta ut resor,full timtaxa, startavgifter och allt vad det heter.Varför tycker du att vi småföretagare ska ligga ute med en massa pengar? har du fått hålet så ha du ju,eller hur?
Jag jobbar i Spanien och där gäller förskott eller kontant vid leverans.Ingen skickar faktura eftersom betalningsmoralen är så låg.
Har aldrig tanken slagit dej att det kan bero på rörmockarnas dåliga rykte för dom har verkligen dåligt rykte. Det låter som det är rätt vanligt att man säger att man ska komma och sen bara skiter i det lovar att fixa saker som aldrig blir gjorda osv nu påstår jag inte att alla är så men jag skulle inte vilja betala i förskott till nån typ av firma. De rörmockare jag har anlitat har kommit i tid och har i alla fall gjort hyffsat jobb så jag har inte samma erfarenhet men man hör många andra som har problem och det skrämmer säkert många.
Jag förstår inte vilken risk du tar när du betalt VP och hål. Montören vill ju fortfarande ha betalt för jobbet.
Ingen skickar faktura eftersom betalningsmoralen är så låg.
Men nu handlar det inte om att du ska betala i förskott för arbete utan att du får betala material som du redan fått.
Nu hade jag turen att tigga hos en firma som visade sig vara helt underbart hjälpsam.Fortsättningsvis kommer jag vara sparsam med delbetalningar - jag vill veta att arbetet blir klart.