0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jo det med cop-värdet har jag förstått. Det är ju liksom grejen med en pump Men visst är det så att den angivna effekten, 900w, är det som den drar momentant. Sedan får man ut upp till 3200w värmeeffekt vid optimalt förhållande som sedan sjunker ju kallare det blir. Det är väl inte så att den alltid ger 3200w effekt men drar från 900w och uppåt, eller? För i såna fall, om den alltid presterar 3,2kw, då hade jag förstått att den ville ha 16A för i worst case scenario så kan man ju få cop1, dvs. 3,2kw in och 3,2kw ut. Men om den bara drar 900W så känns det överdimensionerat. Att den inte har mjukstart känns inte som 2011 Skyddsjord behöver den väl inte få i en separat ledare inifrån då kylmedierören jordar utedelen i innedelen?
Ts.Då är den som våran Zibro 1225.Den svarta kabel med 2 tampar=styrkabel on/off.Medan strömkabel fick vi köpa själva. Den kopplades mellan inne och uteenheten. Det stod tom i manualen vilken kabel.
Ett rimligt antagande är att den drar lite drygt 1kW vid -15 och ger ca 2kW.
Tack Lmf!Ditt inlägg gjorde att en stor del av dimman försvann. När jag sökte på Appliance 11000PTC så hittade jag mängder med bra info. Och mycket riktigt, det ÄR precis samma pump som Zibro 1332. Installationsmanualen som jag har är precis samma som den felaktiga som tillhörde Appliance-maskinen. Det känns fantastiskt att man fortsätter att sälja en pump med annat namn och fortfarande inte ändrar installationsmanualen när felet är känt. Nåväl, nu har de klarnat med elkopplingen så nu vet jag det. Den svarta 2-ledade kabeln ska tydligen vara till värmen på utedelen.Jag läste att dom som installerat Appliance-pumpen har använt sig av 5x1,5mm2-kabel, det borde väl räcka med 1,5mm2 då stickkontakten har samma dimension?
Står det inte i manualen?
1BTU=0.293Watthttp://sv.wikipedia.org/wiki/Btu11000BTU=ca 3223Watt