0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Avtalen som juristen surrade om är väl inte ett skydd mot att man gjort fel, utan ett skydd mot att bli stämd, även om man anser sig ha stöd av BBR i de åtgärder man gjort..
Frågan är:Kommer myndigheterna att godkänna ett väl intrimmat radiatorsystem utan termostarer men med en centralt placerad innegivare som tillräckligt effektiv reglering?
Nja... Bygger man nytt så skall ju fastigheten slutbesiktigas och godkännas. Enligt de nya reglerna så skall ju till och med kommunen komma hem till mig efter ett år och kontrollera att jag inte har gjort av med mer energi än tillåtet...Finns det ett avtal som säger att jag själv tar på mig ansvaret för att uppfylla nåt specifikt krav så lär nog min lösning granskas extra noggrannt...
OM jag bygger nytt och förhandlar bort, t ex, termostaterna med byggheren - Vad är det då vi skall skriva avtal om?
Vill man inte anlita hantverkare som följer regler är det ju bara o välja en mindre nogräknad hantverkare (och samtidigt fråga sig varför denna hantverkare inte kräver att regler följs).Eller göra det själv Tarmostater är ju inte dyrt, som ju är en av de saker ni diskuterar här. Man kan ju ha dessa öppna och får därtill möjligheten att när behov uppstår reglera ett och annat rum. Är man rädd för att alla ska gå o ändra på dessa kam man ju köpa barn/fru-säkra termostater. Är kostnaden för termostater för stor i samband med nybygge eller konvertering så har man väl tänkt göra jobbet själv eller köpa begade prylar och då gissar jag att man inte har BBR som nattlektyr?