0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur kan det vara regeringens fel hängde inte med där
Citat från: smurfen72 skrivet 04 augusti 2011, 15:33:20Hur kan det vara regeringens fel hängde inte med där Hur?Samma sm i vintras. För lite pengar åt SJ. De sparar till vänster o höger. Med underhåll som med löner till konduktörer. Vem tar så underbetalda jobb? Inget illa om alla, men men...
Citat från: kamilenski skrivet 04 augusti 2011, 16:10:40Citat från: smurfen72 skrivet 04 augusti 2011, 15:33:20Hur kan det vara regeringens fel hängde inte med där Hur?Samma sm i vintras. För lite pengar åt SJ. De sparar till vänster o höger. Med underhåll som med löner till konduktörer. Vem tar så underbetalda jobb? Inget illa om alla, men men... Nu betalar iofs inte regeringen direkt löner åt SJ:s personal längre (även om dom iofs är med på ett hörn eftersom dom äger företaget), men du är det på spåren (höhö). Regeringen är dom som pushar på att allt fler transporter, både godsbefordran och personbefordran, ska ske på järnväg, samtidigt som man vägrar skjuta till några pengar till underhåll, utbyggnad och nybyggnad av banorna. Samtidigt höjer regeringen banavgifterna, så det blir dyrare för tågbolagen att köra tåg. Sen är ju regeringen indirekt inblandade i finansieringen av lokaltrafiken, eftersom det är huvudmännen, exempelvis Skånetrafiken, Värmlandstrafik, Västtrafik osv som beslutar och upphandlar om trafiken, och dom i sin tur styrs av landstinget, som ju förstås är en underkategori till vår kära regering.Sen är lagen om upphandling inblandad också, eftersom allting, underhåll, trafik, nybyggnationer osv, måste upphandlas till billigaste alternativet, vilket förstås leder till att företag tvingas göra saker med väldigt slimmad budget.
En annan sida av de hela är ju hur kärringen som tog hand om flickan tänkte, jag tar med henne hem UTAN att kontakta polisen??Hade det varit min dotter hade jag varit minst lika förbannad på kärringen som inte hade förmågan att sätta sig in i de anhörigas vånda.
Det är ju ändå lite ironiskt att sj kastar ut en passagerare som inte kunde visa upp en biljett efter alla gånger sj inte kunnat visa upp ett tåg till resenärer med biljett...
Jag skulle slänga ut den konduktören rakt ut i kylan utan kläder!
Citat från: kamilenski skrivet 04 augusti 2011, 18:15:55Jag skulle slänga ut den konduktören rakt ut i kylan utan kläder!F*n du är ju ännu värre. Vi verkligen hoppas att du inte är konduktör eller arbetar med människor.
Sen är ju regeringen indirekt inblandade i finansieringen av lokaltrafiken, eftersom det är huvudmännen, exempelvis Skånetrafiken, Värmlandstrafik, Västtrafik osv som beslutar och upphandlar om trafiken, och dom i sin tur styrs av landstinget, som ju förstås är en underkategori till vår kära regering.
Citat från: cheetah1 skrivet 04 augusti 2011, 16:21:09 Sen är ju regeringen indirekt inblandade i finansieringen av lokaltrafiken, eftersom det är huvudmännen, exempelvis Skånetrafiken, Värmlandstrafik, Västtrafik osv som beslutar och upphandlar om trafiken, och dom i sin tur styrs av landstinget, som ju förstås är en underkategori till vår kära regering.Du blandar ihop länsstyrelse och landsting.
Citat från: cheetah1 skrivet 04 augusti 2011, 16:21:09Citat från: kamilenski skrivet 04 augusti 2011, 16:10:40Citat från: smurfen72 skrivet 04 augusti 2011, 15:33:20Hur kan det vara regeringens fel hängde inte med där Hur?Samma sm i vintras. För lite pengar åt SJ. De sparar till vänster o höger. Med underhåll som med löner till konduktörer. Vem tar så underbetalda jobb? Inget illa om alla, men men... Nu betalar iofs inte regeringen direkt löner åt SJ:s personal längre (även om dom iofs är med på ett hörn eftersom dom äger företaget), men du är det på spåren (höhö). Regeringen är dom som pushar på att allt fler transporter, både godsbefordran och personbefordran, ska ske på järnväg, samtidigt som man vägrar skjuta till några pengar till underhåll, utbyggnad och nybyggnad av banorna. Samtidigt höjer regeringen banavgifterna, så det blir dyrare för tågbolagen att köra tåg. Sen är ju regeringen indirekt inblandade i finansieringen av lokaltrafiken, eftersom det är huvudmännen, exempelvis Skånetrafiken, Värmlandstrafik, Västtrafik osv som beslutar och upphandlar om trafiken, och dom i sin tur styrs av landstinget, som ju förstås är en underkategori till vår kära regering.Sen är lagen om upphandling inblandad också, eftersom allting, underhåll, trafik, nybyggnationer osv, måste upphandlas till billigaste alternativet, vilket förstås leder till att företag tvingas göra saker med väldigt slimmad budget.Eftersom du själv jobbar i branchen hade jag förutsatt att du hade haft mer koll på hur allt denna funkar.Gör om, gör rätt och låt oss slippa Aftonblads skräckpropaganda.Om du fortfarande menar att du har rätt i allt du skriver så kan du ju berätta hur regeringens styre av lokaltrafiken i Värmland påverkar rätten att en enskild konduktör har rätt att slänga av småbarn i Kumla"....