0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tagen ur tjänst är inte samma sak som avsked, det innebär bara att man inte får jobba (man får full lön) medan det utreds, eller medan man återhämtar sig om det skett en olycka. Det är standard att man tas ur tjänst om det har hänt nåt lite allvarligare.
Om vi funderar lite till...En pappa som åker med en dotter på 10 år som vill på toa ...Skulle han behöva hålla sig i ett antal timmar? En 10 årig dotter kan han inte ta med på toa för nr2?
Flickan kanske såg ut som en 15 åring......
Citat från: kamilenski skrivet 04 augusti 2011, 12:48:20Om vi funderar lite till...En pappa som åker med en dotter på 10 år som vill på toa ...Skulle han behöva hålla sig i ett antal timmar? En 10 årig dotter kan han inte ta med på toa för nr2?Tja... Han kan ju ge flickan hennes biljett och säga åt henne att visa den för konduktören om han skulle komma förbi
Om vi funderar lite till...En pappa som åker med en dotter på 10 år som vill på toa ...Skulle han behöva hålla sig i ett antal timmar? En 10 årig dotter kan han inte ta med på toa för nr2?Antingen saknas det rutiner eller har den kvinnliga konduktören stigit upp med vänstra foten!Eller så är hon så ung att ingen empati utvecklades! Jag är bara GLAD att hon mår dålig! Hon kände sig 11 åringen i ett främmande land?Helt ensam utslängt från ett tåg på kvällen??? _/-
Det finns många öppna frågor i denna händelse och media är nog lite vinklat. Detär ju ingen överaskning att Aftonbladet tog upp detta och tjabbade vidare med att det var regeringens fel Men som jag förstår det så får inte en konduktör slänga av en elvaåring utan att säkra att det finns någon som tar hand om barnet på stationen.End of the day, den kvinnliga konduktören gjorde sitt livs misstag då hon både bröt mot sj reglemente plus att hon satte ett litet barn i potentiell livsfara. Jag förutsätter att sj tar sitt ansvar och aldrig mer låter denna människa leka konduktörspolis igen.
Citat från: rocas skrivet 04 augusti 2011, 13:07:27Flickan kanske såg ut som en 15 åring......Och jag ser ut som kriminell. Vad spelar det för roll? Ska du ha sex med en 11 åring för att hon ser ut som 15???