0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Men om en anläggning kräver det så väljer man en strömsnål....
...Värme och rörsystem besiktigas väll inte så ofta i samband med försäljning. Bara förbrukning. Så gissningsvis kommer ni undan med att köra utan termostateroch balndningsventiler o vad det nu månde vara. Men att förvänta sig att installatörer ska skippa detta är väl inte så troligt eller rekommenderat.
Men på kalla sidan är det ok?
Många har ju raddar ochgolvvärme så du kanske bör revidera
Citat från: David Rinnan skrivet 05 augusti 2011, 18:38:44...Ingen sitter väl o kör extra cps utan anledning. ...Om man har konverterat till vattenburet och har fler än 1 cp på varma sidan så har man en extra cp utan anledning.
...Ingen sitter väl o kör extra cps utan anledning. ...
Citat från: David Rinnan skrivet 05 augusti 2011, 21:12:45...Men om en anläggning kräver det så väljer man en strömsnål....Tänk på att den kostar och ska bytas ut nån gång.Hoppas du känner till att det finns handrattar som ser ut precis som termostater med vilka man kan statiskt reglera temperaturen i ett rum. I några inlägg (av andra än dig) låter det som att det behövs förinställningsnycklar till tex MMA-kopplen för att reglera temperaturen i ett rum.
Citat från: digitalrobert skrivet 05 augusti 2011, 21:12:01Citat från: David Rinnan skrivet 05 augusti 2011, 18:38:44...Ingen sitter väl o kör extra cps utan anledning. ...Om man har konverterat till vattenburet och har fler än 1 cp på varma sidan så har man en extra cp utan anledning.Jag vidhåller. ...
Finner du något fel i rekommendationen att om man behöver (edit:stavfel) en extra cp så bör man välja en strömsnål. Du får gärna precisera i så fall så jag förstår bättre. Handrattar som ser ut som termostater. Det var ett bra tipps. Vad kostar dessa? Koppel utan termostat ser ju inte så kul ut
Citat från: David Rinnan skrivet 05 augusti 2011, 22:03:45Finner du något fel i rekommendationen att om man behöver (edit:stavfel) en extra cp så bör man välja en strömsnål. Du får gärna precisera i så fall så jag förstår bättre. Handrattar som ser ut som termostater. Det var ett bra tipps. Vad kostar dessa? Koppel utan termostat ser ju inte så kul utNej om man absolut måste ha en extra cp så är det givetvis bra om den är strömsnål.Jag menade att även om den är energisnål så kostar den i inköp samt att den behöver bytas ut efter ett tag.Rinkaby har ett par varianter, de kallas tydligen handvred: http://www.rinkabyror.se/artlist.aspx?catid=1146