0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du ändå skall fuska, gör det ordentligt, köp rejäla grejer.
Propan eller propylen är väl lättare att konvertera till, men man får väl bara ha max 500 gram propan i en anläggning av den typen p.g.a. explosionsrisken?http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=42589.0;topicseen
Citat från: Rickard skrivet 26 juli 2011, 00:52:47Om du ändå skall fuska, gör det ordentligt, köp rejäla grejer. Thumbsup håller helt med dig här! jag har absolut inget emot at folk utan cert håller på med köldmedium, olagligt eller ej spelar inte mig nån roll, jag höll på en hel del med kyla innan jag skaffade Cert, även åt folk mot betalning. kör också ofta i "för mig passande hastighet" med bilen, men en sak stör jag mig på NÅT SÅ INÅT HELVETE, det är amatörer som tror att dom har stenkoll och vägrar ta åt sig kritik och istället gapar om "kartellbildning, revirpinkande och allt möjligt utan att inse att reglerna kom till just för att vissa personer ska hålla sig undan sånt dom inte begriper, eller vill begripa.det är samma med elinstallationer, jag hänger på ett elforum och det finns många "tömtar" som tror dom är minst lika bra som en elektriker med allmän behörighet, men dom kan inte ens förstå vad fasförskjutningen har för inverkan på strömstyrkan i nolledaren.jag håller på en del med el också, och gör det fackmannamässigt så det inte ser hempulat ut, jag har skaffat facklitteratur och läst INNAN jag drog om elen hemma, just för att få det perfekt, för jag inser att ju mer man kan desto bättre förstår man hur fel man hade innan man kunde!jag riktar inte detta enbart till TS, utan amatörer i största allmänhet, på alla områden!
haha ett riktigt roligt forum de här ju släng inte sten i ett glashus.
Koldioxid hade naturligvis varit bäst, med GWP på bara 1.0R410A har GWP 1900...Anledningen att de inte använder koldioxid är att det inte går patentera.