0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
javascript:void(0);-10 år gammal NIBE 1210-7-slänga ut den eller renovera varmvattenberedaren?Snackade med en polare som inte rekomenderade det! Kompressorn rasade efter 2år oxåPris från samma leverantör som pumpen är23500krför bytet, rätt pris? -Om jag bestämmer mig för att byta ut VP, hur mycket bättre är en VP från 2011 jämfört med en från 2001. Det jag menar är att en ny för ca. 100tkr aldrig kommer att spara in mellanskillnaden för renovering, eller?
45-50K för grejerna, säker på det CarlN Om jag ska köpa en 1245 via grossisten och ha lite vinst på den så kostar bara den 65000 för en 8:aSedan vill man byta slangar och filter osv eftersom dem är 10+ år gamla.Och sedan arbete 2 man krävs och man ska tömma maskinen på gammalt köldmedium och skrota den skicka köldmedie papper osv osv. Det blir tungt för en 50K 80-100 det hamnar där.Man kanske kan köpa VP:n via ngn webbshop. Men då blir det inga garantier ifrån installatören antar jag.och även om du skulle köpa den via Bynor och jag monterade den hos dig, vem ringer du till när den larmar?Jo till mig som ett brev på posten.
Om jab monterar en maskine till smurfen så får jag ju räkna med att jag får åka dit 2 ggr efteråt pga problem.1 problem som kanske var mitt fel och ett som var den klåfingrige smurfens fel Jag kan ju inte bara skita i att bry mig om kunden när VP är monterad.Har svårt att se att Bynor.se kommer på kvällen när du fryser och det är kallt ute. rycker dem ut på helgen för att du inte har VV och din fru är tokig?De som handlar på bynor gör allt själva. Sedan så ringer dem till Nibe eller Danfoss eller Bosch när dem kopplar fel osv.