0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror gör man i kyrkan. Dieselbilar vet jag inte vad dem hade med saken att glra. Vore det så enkelt som ni tror så skulle självklart de flesta tillverkare erbjuda etanolbilar med samtliga motorversioner. Och tyvärr bekräftar ni bara att begagnatköpare ska se upp.
Tror gör man i kyrkan.
Ärligt talat, gör vad f...n ni vill med era bilar jag bryr mig inte det minsta, jag har väl lagt ett par hundra timmars surfande på olika siter där man testat etanol i verkligheten och analyserat bilarna efteråt men testa ni på.Tokjan, dig har jag tröttnat på för länge sedan tyvärr. Tack och hej för mig på detta forumet på ett bra tag, det verkar ju mest var galna människor här idag.
En gräsklippare pallar ju inte ens att stå någon månad med vanlig blyfri soppa i tank o förgasare pga att den lilla mängd etanol som finns i soppa fräter sönder allt som inte är metall.....
Citat från: rabalder skrivet 10 juli 2011, 00:40:14En gräsklippare pallar ju inte ens att stå någon månad med vanlig blyfri soppa i tank o förgasare pga att den lilla mängd etanol som finns i soppa fräter sönder allt som inte är metall.....Aj då, man få passa sig för att grogga i plastmuggar då, å snapps bör drickas ur syrafasta muggar.Etanol är ju inget annat än sprit, låter som det är saltsyra vi pratar om här ;-)Fast jag ska erkänna att jag inte doktorerat i alkoholens påverkan på gummislangar å dyl på något sätt men jag tror att det har blivit lite av en myt att etanol fräter på ditten å datten. Jag skulle iofs inte våga köra etanol i en ny dyr bil på en fuskkonvertering som jag gjort på mina gamla häckar
Finns anledning till att Aspen bensin är så poppis till gräsklippare.
Visst är det trevligt med både att prylarna håller samt att man får bättre avgaser. ThumbsupOm vi tittar på brasilien där hälften av all soppa som säljs är etanol E85, vidare är häften av bilarna som säljs flexifuel. Även här med lååååång erfarenhet så tankar man bensin i bensin bilar o E85 i flexifuelbilar.... Någon som undrar varför eller vill påstå att dom har fel?