0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
AC-slangarna är ju armerade med olika slags gummi innanför och utanför armeringen. En spricka i yttergummit säger ingenting om huruvida armeringen och innergummit är helt eller inte.Finns det något annat än isoleringen under huven som verkar sotigt eller värmeskadat?
Elsäkerhetsverket varnar för att ladda elbilar med ett vanligt schuko uttag och där håller jag helt med. För även om dom är godkända för 16A brukar dom inte tåla den belastningen kontinuerligt. Då är det ett bättre val att montera ett CEE av den här typen som tål 16 A betydligt bättre. https://www.proffsmagasinet.se/el-belysning/strombrytare-och-vagguttag/vagguttag/garo-352175-vagguttag-bla-med-cru-2821018?channable=00a9e8736b75003238323130313878&VAT=1&gclid=EAIaIQobChMIrKG14Zyo-wIVSOmyCh0LuQ7eEAQYASABEgItU_D_BwE
Och hur löser man schuko till cee? Inga ingrepp får göras i laddaren (medföljande till bilen). En cee-schuko adapter? Håller de bättre? Köper man ny köper man ju en riktig laddare.