0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Laddaren sitter ju fast monterad i bilen. Det du kopplar in till bilen är ingen laddare utan bara en kabel (dock med en klump på mitten med några reläer och lite elektronik som kommunicerar med bilens ombordladdare). Du har samma rätt att klippa av den pågjutna stickproppen på den och montera en annan stickpropp, som på vilken annan skarvsladd som helst.
Innerbelysning kanske.Annars är det ngt fel som inte är riktigt.
Vissa laddare som följer med är lite säkrare än så, de har temperatursensorer i laddkontakten som bryter om temperaturen blir för hög, att kapa kontakten på en sådan gör den obrukbar.
Inte kan väl värmaren vara på, för avsvalning eller något sånt? Alla innelampor är mörka (inkl den i bagageluckan 😀 ) tyst är det. Och den borde ju inte ladda 12v batteriet när bilen är av? Förstod att tändningen ska vara på och bromsen intryckt eller bilen på för att den ska ladda 12v.
Det är ju i så fall troligen i elbilsänden, inte schuko-änden av laddkabeln som tempgivaren sitter. Kapar man en sådan kabel får man väl se till att tempgivaren får flytta in i den nya stickpropp man monterar.
Den sitter i schukoänden just för att upptäcka överhettning i uttaget.
Det var väl Ford (Focus?) för centrallåset frös ihop?