0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
PÅ min Diesel-KIA är det 2 år eller 3000 mil mellan service.Jag skulle bli förvånad om det var billigare med plugin än med en ren fossildriven bil om man gör en 5-årskalkyl, men de flesta kanske gör det mer för miljön och för att det är skönt att slippa höra motorn?Det är så länge sedan jag bytte bil att jag har noll koll på vad som blir bäst affär idag för mig känns det dock som är plugin blir rätt mycket mer som kan krångla utan att det blir just billigare.Har man inget emot ett lite varmare klimat så är det ju dessutom tveksamt om det gör någon nämnvärd nytta. Fast det är väl å andra sidan inte skrivet i sten vilken bil som totalt sett orsakar större CO2-utsläpp heller.
Fast det är väl å andra sidan inte skrivet i sten vilken bil som totalt sett orsakar större CO2-utsläpp heller.
Smurfen:Har dubbelkollat med toyota och stiften byts INTE.Rickard:Jag laddar 16kwh på natten för ca 18kr.På det kommer jag i snitt 7,5 mil=2,4kr/mil. Du kommer ca 2,5km för 2,4kr.Bränslemässigt är alltså RAV4 4ggr billigare/Bensod
Rickard:Min bil kostar 500000 med metallic och dragkrok.Miljöbonus 44200=456000kr skatt 360kr.ny bensinbil kostar 5-10000kr i skatt.diesel ännu dyrare.Service på min:1900kr omjag inte byter olja efter 100 mil.Tänkte jag byter olja och filter vart 3:e år (3-400mil).Din 9000milaservice kostar ca 5000kr,ändå har du nog rätt att det blir svårt att räkna hem laddhybriden.MEN mina solpaneler gav 21500 kwh 2020 och KÄNSLAN att åka "gratis"är värd väldigt mycket/BENSOD