0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hur stor värmepump kommer jag att behöva?
Vilka värmepumpar fungerar bäst?
hur djupt behöver jag borra?
håller längst?
Vad kan jag hamna på i förbrukning efter installation?
Citat från: hrw skrivet 18 juni 2011, 11:26:30hur stor värmepump kommer jag att behöva? 14 kWCiteraVilka värmepumpar fungerar bäst? IVT/Bosch med Rego600 Citerahur djupt behöver jag borra?2 x 200 meterCiterahåller längst?Värmepumpar som har låg tryckuppsättningen och få starter d.v.s. förutsättningarna med bra reglering, temperatur i borrhålet, temperatur samt antal liter vatten i värmesystemet.CiteraVad kan jag hamna på i förbrukning efter installation?15 000 kWh/år
Varför skulle rego 600 vara bäst ?
Citat från: smurfen72 skrivet 18 juni 2011, 15:05:21Varför skulle rego 600 vara bäst ?Varför den är bäst vet jag inte. Men det måste väl vara för att Conlego i Stockholm har gjort ett bättre jobb än Jeff Electronic i Göteborg, om man nu ska jämföra med Nibes reglering som du har.Har du någon annan uppfatttning?
lexus: Tror du verkligen att jag behöver så stor pump som 14kw?
Hjälper siffrorna någonting? Någonting annat jag måste komma med uppgifter på?
det är inget fel på den och den är bra placerad problemet är att den ger nästan ingen värme om det är kallare än -20. och halva december hela januari och större delen av februari så är det kallare än minus 20 dom flesta dagarna.