Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: rabalder skrivet 23 juni 2011, 00:23:22Du har rätt i att robinhoodskatten har nu blivit större än jordbruksstödet. Är det kanske alla pengar till grekland, Portugal. Irland som ligger bakom.......Vad jag förstått så borde balterna få visa vägen för PIGSen - sänk lönerna till hälften och börja bygga upp från grunden. Helt plötsligt blir det en explosiv tillväxt och de har ett stabilt fundament att stå uppå.Men grekerna kommer väl att försöka 'demonstrera bort skulderna', som en nationalekonom uttryckte det häromdan.
Du har rätt i att robinhoodskatten har nu blivit större än jordbruksstödet. Är det kanske alla pengar till grekland, Portugal. Irland som ligger bakom.......
Citat från: drjukebox skrivet 23 juni 2011, 00:26:37Citat från: rabalder skrivet 23 juni 2011, 00:23:22Du har rätt i att robinhoodskatten har nu blivit större än jordbruksstödet. Är det kanske alla pengar till grekland, Portugal. Irland som ligger bakom.......Vad jag förstått så borde balterna få visa vägen för PIGSen - sänk lönerna till hälften och börja bygga upp från grunden. Helt plötsligt blir det en explosiv tillväxt och de har ett stabilt fundament att stå uppå.Men grekerna kommer väl att försöka 'demonstrera bort skulderna', som en nationalekonom uttryckte det häromdan.Baltstaterna fick som sagt en riktig käftsmäll för två år sedan men har kommit tillbaka ruskigt starkt. Här har PIGS en del att lära.Spanjorerna har inte ens fattat att dom är i kris. Grekerna tror att lösningen är att strejka o demonstrerairländarna biter i sura äpplet och kommer fixa dettaPortugiserna har förstått sammanhanget och folket är Hard working. Deras största problem verkar att alla välutbildade flyr landet i rädsla för en finansiell kollaps.
Citat från: smurfen72 skrivet 22 juni 2011, 21:52:02...men tycker hela systemet som tvingar på länder med helt olika traditioner samma regler blev fel från början. Nej givetvis borde alla medlemmar få utforma sina egna regler efter sina egna traditioner.
...men tycker hela systemet som tvingar på länder med helt olika traditioner samma regler blev fel från början.
Citat från: drjukebox skrivet 23 juni 2011, 00:23:57Citat från: smurfen72 skrivet 22 juni 2011, 21:52:02...men tycker hela systemet som tvingar på länder med helt olika traditioner samma regler blev fel från början. Nej givetvis borde alla medlemmar få utforma sina egna regler efter sina egna traditioner. Håller jag inte med om men rätt att avstå dumma regler.
Citat från: smurfen72 skrivet 23 juni 2011, 08:57:38Citat från: drjukebox skrivet 23 juni 2011, 00:23:57Citat från: smurfen72 skrivet 22 juni 2011, 21:52:02...men tycker hela systemet som tvingar på länder med helt olika traditioner samma regler blev fel från början. Nej givetvis borde alla medlemmar få utforma sina egna regler efter sina egna traditioner. Håller jag inte med om men rätt att avstå dumma regler....så vi skriver in en paragraf att alla har rätt att avstå dumma regler?
Ja, i snusfrågan, där gäller inte fri rörlighet för varor och tjänster.All annan tobak är tillåten så vitt jag vet, men inte svenskt snus.Mycket märkligt, speciellt med tanke på att det så vitt jag kan bedöma anses vara mindre hälsovådligt än röktobak.Ännu ett exempel på att lobbyorganisationerna förvrider huvudet på politkerna så till den grad att de inte fattar rationella beslut.Å andra isdan är det väl ändå hälsovådligt, och bör förbjudas, men då skall ju alla former av tobak förbjudas om det skall vara lika förutsättningar för varor och tjänster inom unionen.
Ja det är väl detta som är så märkligt tycker man att man förbjuder försäljning av just snus i övriga Europa samtidigt som man tillåter försäljning av alla övriga tobaksprodukter, detta pga att snus är väl snarast att betrakta som rena barngodiset och helt ofarligt att använda i jämförelse med t.ex tobaksrökning som sedan lång tid tillbaka är vetenskapligt konstaterat och bevisat är förenat med ren livsfara att använda. Snusdosorna märktes för ett antal år sedan med en varningstext att man kunde få cancer av snusning, men efter en mängd påtryckningar samt vetenskapligt framlagda bevis på att det inte fanns så mkt som "ett enda" fall av cancer som skulle kunna vara relaterat till snusande så fick man vackert plocka bort texten från dosorna. Mvh Raffen.
snus är förbjudet i finland sen dom gick med i eu men var inte förbjudit tidigare.
Citat från: smurfen72 skrivet 23 juni 2011, 13:39:07snus är förbjudet i finland sen dom gick med i eu men var inte förbjudit tidigare.Troligtvis därför att dom inte har samma snustradition som svenska och kunde yrka om undantag.