Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag vet en federation av stater där man knappast går i takt men ingen ifrågasätter gemensam valutaundrar om skillnaderna i Europa verkligen är större än mellan säg Louisiana - NY eller Alabama -Kalifornien eller Texas - Massachusetts
Hej igen Undrar vad som skulle ske utifall Grekland, Italien, Spanien, Portugal, Irland osv skulle falla som dominobrickor vad sker då ?Troligtvis kommer inte Tyskland, Frankrike vara beredda att offra sina ekonomier.Vem vet kanske får vi krig på grund av EU..... Troligtvis inte men alla som har vart med om en bouppteckning vet hur det kan slå slint hos iövrigt sunda människor.Nåt som verkligen kan få folk att bli osams är ju pengar..Känns i ryggmärgen som EU endast är en lekstuga för en elit som vill visa upp sig. "Nej Rabalder har inga underbyggda undersökningar som styrker mina påståenden" Detta är endast funderingar som dyker upp i mitt huvud "Mvh tyke
Tvärtom så har vi p g a EU inte längre några krig - unikt i Europas långa historia, där arméerna rullat hit och dit i årtusenden.
Det är inte EU:s förtjänst utan beror på att länderna i Europa numer styrs av folkvalda regeringar.
Demokratier krigar inte med varandra.
Citat från: Roland skrivet 14 juli 2011, 08:38:18Det är inte EU:s förtjänst utan beror på att länderna i Europa numer styrs av folkvalda regeringar.Kolstålunionen (som utvecklades till EU) då för att vara mer exakt. Tyskland och Frankrike gick regelbundet i krig dessförinnan. Tanken var att få slut på det - so far so good.Diktaturer i Europa efter WW2: Spanien, Portugal, Grekland, Jugoslavien, Östeuropa.
Hur många tror ni hade röstat ja till EU om det (uppenbara) hade varit känt redan vid folkomröstningarna?
Citat från: Rickard skrivet 09 augusti 2011, 05:21:38Hur många tror ni hade röstat ja till EU om det (uppenbara) hade varit känt redan vid folkomröstningarna?Troligtvis inte många, förslagsvis politiker som siktar på att få sola sig i glansen i Bryssel, självplågare å förstås -arna.Mvh tyke