Antal personer som röstat: 43
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En aspekt med EU som man inte berört i denna tråd är handeln. Jag bor i skåne, åker jag 100 mil norrut är jagvägs genom sverige, har passerat ca 6-7 milj invånare. Åker jag 100 mil söderut har jag nästan passerat alperna och säkert en bra bit över 100 milj europeer. För mig känns det bättre att ha gemensamma regelverk och handelsförutsättningar med 100milj än 6-7 milj. Tyskland är Sveriges i särklass största handelspartner, i dagsläget ca 82 milj inv. Jag kan inte se nackdelar att närma sig dem genom EU, ej heller kan jag se fördelarna med att isolera sverige och norden från detta handelssamarbete.
Hur många miljarder tror du inte det kostade att byta knappar på alla automater...Är det mer rätt att kalla en produkt med 80% mjölk för "vitt" än mjölk?
Citat från: Rickard skrivet 20 juni 2011, 23:57:27Hur många miljarder tror du inte det kostade att byta knappar på alla automater...Är det mer rätt att kalla en produkt med 80% mjölk för "vitt" än mjölk?Problemet är att den så kallade mjölken inte ens innehåller 1% mjölk."Medlet består bland annat av glukossirap, härdat vegetabiliskt fett och färgämnen."http://www.svd.se/nyheter/inrikes/selecta-backar-efter-kritiken_1477719.svdVart skall man dra gränsen?Föresten. Kaffet i kaffeautomaterna består till 100% av kaffe...
Hej Ser att vi efter 4 dagar har en övervägande majoritet för att EU kommer överleva 10 år 80 % för 20 % är tveksamma till en fortsättning.Naturligtvis en allt för begränsad mängd av röstande endast 30 st. Men tror som jag skrev i början av tråden att det återspeglar värmepumpsforumets medlemmars åsikter med tanke på att de flesta antagligen är män, medelålders, relativt välbärgade "med tanke på boendet (villa/fritidsfastighet)Som sagt jag kanske har fördomar/drar för snabba slutsatser. Men tror om man skulle ha gjort en liknande undersökning i glesbygd i ett mindre samhälle hyreslägenheter med blandade kön/ åldrar, gärna en bra bit ifrån Calles bordershop som vissa medlemmar tycks frekventera 40 ggr/år . Så skulle man få helt andra siffror /förhoppningar.Är fortfarande trosviss att EU samarbetet kommer att falla. Måhända med nya spelregler. Men inte med samma upplägg som nu !Mvh tyke
Frågeställningen kunde förenklas ytterligare - tror du på ett europeiskt samarbete, ja/nej?Allra mest allergisk blir man mot de som låtsas att det finns ett gäng olika samarbeten att välja mellan. Florerar bland vänstern och tidigare (fortfarande?) också mp. "Gärna samarbete, bara inte just det här samarbetet".Är man fascist eller isolationist så är det förstås enklare, då slipper man ljuga, och kan bara säga nej.Nu blir det intressant att se vad grekerna hittar på ikväll.
Citat från: drjukebox skrivet 21 juni 2011, 20:48:21Frågeställningen kunde förenklas ytterligare - tror du på ett europeiskt samarbete, ja/nej?Allra mest allergisk blir man mot de som låtsas att det finns ett gäng olika samarbeten att välja mellan. Florerar bland vänstern och tidigare (fortfarande?) också mp. "Gärna samarbete, bara inte just det här samarbetet".Är man fascist eller isolationist så är det förstås enklare, då slipper man ljuga, och kan bara säga nej.Nu blir det intressant att se vad grekerna hittar på ikväll.Jag tror på ett europeiskt samarbete men inte med lagkrav och gemensamma bidrag och valuta men samarbete Thumbsup.
Rabalder nu hänger jag inte riktigt med ang förra inlägget ?Du minns väl va socialstyrelsen rek förr i tiden 6-8 resor/mån till Calles bordershop. Inte mer !Mvh tyke
Måste erkänna att man blir lite avundsjuk på möjligheterna ni har som bor nära/ passerar dylika inrättningar Jag må minnas fel men va det inte en fråga/valfläsk som skulle få oss Svenskar att rösta för EU när det begav sig en anpassning till övriga Europas alkoholpriser/skatter. Typ julaftons Karl-Bertils Jonsson när han får lukta på glöggen.....Mvh tyke